Real results ?

Real rewards !

 

Accentiv’, de globale oplossing
op maat om uw verkoop te boosten

ONZE OPLOSSINGEN

Bied echte oplossingen
voor incentives en LOYALTY

Motiveer en verkoop meer.
Digitale oplossingen voor commerciële stimulansen

  • BOOST
    uw verkoopnetten

    Maak het verschil met uw hyperverzekerde handelaars

    BOOST !

  • BIND
    uw klanten

    Ze zijn uw meest waardevolle troeven

    BIND!

  • MOTIVEER
    uw teams

    Boost hun individuele uitvoeringen met een geweldige uitdaging

    MOTIVEER !

 

Hoe werkt het?

Maak u geen zorgen, wij zorgen voor alles.

 

  • 1

    Bepaling van uw doelen

  • 2

    Opstelling van het lastenboek

  • 3

    Ontwikkeling van uw platform

  • 4

    Lancering van de actie

  • 5

    Verdeling van de punten

  • ONLINE BESTELLINGEN VAN GESCHENKEN DOOR UW BEGUNSTIGDEN!

Case studies

  • Sectoren Industrie/farmaceutische laboratoria

    • De achtergrond

      Caparol is een van de voornaamste verfproducenten in Europa

    •  
    • De doelstellingen

      De groothandelpartners van Caparol verdelen de producten rechtstreeks bij professionele gebruikers (de schilders). Caparol wenst deze schilders aan zich te binden door de aankoop van specifieke producten te belonen.

    •  
    • De actieplannen

      Quasar heeft een totaaloplossing voor beloningen voorgesteld:

    • een specifieke code wordt toegewezen aan elke product in promotie, de schilder kan naar keuze deze codes verzamelen in een album of een account openen op de website en de codes onmiddellijk inwisselen voor premies
    • Quasar heeft een gedrukte geschenkcatalogus gemaakt, een online beloningsboetiek en een backoffice tool waarmee Caparol de volledige campagne kan sturen (toestand, analyse van de puntenaantallen van de schilders…)

     

    • De resultaten

      Ondanks een eerder zwakke internetuitrusting van de doelgroep (handwerkers), lag de online inwisseling dicht bij de 25 % tijdens het eerste jaar. De verwachtingen zijn veelbelovend!

  • Sectoren Industrie/farmaceutische laboratoria

    • De achtergrond

      Lancering van een online belonings- en erkenningsprogramma voor de werknemers dat 'Applause' heet. Doelgroep: de werknemers

    •  
    • De doelstellingen
    • Meer verantwoordelijkheid geven door de verantwoordelijken een budget te geven om hun werknemers te belonen
    • Goed gedrag aanmoedigen rond 5 professionele sleutelelementen
    • De erkenningssystemen stroomlijnen

     

    • De actieplannen
    • Implementatie van een platform van het type Webcentiv'
    • Meer dan 30 000 verdeelde geschenken of cadeaucheques
    • Lancering van een brochure / versturen van e-mails
    • Trimestriële beloningen voor de beste deelnemers
    • Een reis voor de beste deelnemers voor hun jaarresultaat
    • Versturen van cadeaucheques naar de beste deelnemers
    • De resultaten
    • 1 822 gebaren van erkenning in 2008 in vergelijking met 327 gebaren voor de lancering
    • Gecompenseerd totaalbedrag van 135 K£ in vergelijking met 128 K£ in 2007
    • De gemiddelde vrijgevigheid bedroeg 93£ per jaar en per werknemer ten opzichte van 13£ voor de lancering
    • De doelgroepen

      1 200 bedienden en 300 verantwoordelijken

  • Sectoren Informatica/Telecom/uitrusting

    • De achtergrond

      De klant wenste een manier te vinden om zijn partnerverdelers te stimuleren om de verkoop te verhogen

    •  
    • De doelstellingen

      In staat zijn de best presterende partnernetwerken te belonen gedurende een jaar en verder te gaan op dit élan

    •  
    • De actieplannen

      SurfGold heeft een reeks seizoensgeboonden marketingcampagnes ingevoerd:

    • Omschrijving van de verschillende marketingthema's met betrekking tot de jaarlijkse stimulansen
    • Seizoenscommunicatie om de motivatie van de verkopers te onderhouden
    • Klassieke en online communicatie om verschillende types van verkopers te bereiken
    • Geschenken naargelang het thema van het seizoen
    • Aankoop en verzending van geschenken

     

    • De resultaten

      De distributiepartners van Adobe hielden de verkoopsdoelstellingen het hele jaar in het achterhoofd. De totale jaarverkoop steeg

  • Sectoren Transport/Reizen en toerisme

    • De achtergrond

      De vrachtwagenaccu's Amaron Hi-Way van Amara Raja zijn bestemd voor het segment van het zware vrachtvervoer, maar hebben echter maar een marginaal aandeel in dit marktsegment, met een te zwakke productzichtbaarheid en merkbekendheid

    • De doelstellingen
    • De bekendheid en zichtbaarheid van de Hi-Way accu's verhogen
    • Een duidelijke en persoonlijke relatie opbouwen met de vlooteigenaars
    • De vlooteigenaars informeren over het productengamma, de regels en procedures
    • Het segment van afnemers overtuigen van en informeren over de Hi-Way accu's zodat ze deze zouden aanbevelen aan de vlooteigenaars
    • De actieplannen
    • Beheerprogramma voor de klantenrelaties
    • Marktonderzoek en -analyse o Uniek programma van klantenrelaties, zowel voor de vlooteigenaars als de auto-elektriciens
    • Promotie-activiteiten om de merkbekendheid te onwikkelen

    De resultaten

    • Winst marktaandeel en duidelijke stijging van productaanvaarding
    • Hoog niveau van heraankoop en verbetering van klantvertrouwen
    • Stijging verkoop van 200 %
    •  
    • De doelgroepen

      Vlooteigenaars en auto-elektriciens

  • Sectoren Auto-industrie/Aardolie-industrie

    • De achtergrond

      In een erg competitieve context, heeft deze buitenlandse autoconstructeur gevestigd in Frankrijk beroep gedaan op Accentiv' om een wedstrijd uit te werken en te beheren voor zijn exclusieve concessiehouders

    • De doelstellingen
    • Het zakencijfers ontwikkelen
    • De kwaliteit van de service verbeteren De beste exclusieve concessiehouders belonen
    • De actieplannen
      • Implementatie van een wedstrijd gebaseerd op kwalitatieve en kwantitatieve criteria
      • Beheer van e-mailcampagnes Beloningsbeheer (cadeaucheques)
      •  
      • De doelgroepen
    • 190 distributeurs in Frankrijk 300 exclusieve concessiehouders

  • Sectoren FMCG/Distributie

    • De achtergrond

      Veel ondernemingen zoeken nieuwe manieren om geschenken en beloningen te geven met zo weinig mogelijk kosten. SurfGold koos voor de oplossing van de e-cheques, waarmee gemakkelijk aankoopbonnen met weinig kosten kunnen verdeeld worden

    • De doelstellingen

      De leveringskosten van geschenken en beloningen verminderen

    • De actieplannen

      SurfGold heeft de elektronische bonnen e-Voucher geïmplementeerd en geïntegreerd in het systeem van de verkooppunten van Burger King

    • De resultaten

      Meer dan 30 ondernemingen, waaronder de belangrijkste online verkoopssite van Korea, kozen de Burger King's cheques als voorkeursgeschenken, -beloningen en -motivatiepremies

    • De doelgroepen

      Het grote publiek alsook het jonge en trendy cliënteel

  • Sectoren Industrie/farmaceutische laboratoria

    • De achtergrond

      Deze leider in de verdeling van luxe-inrichting voor badkamers heeft Accentiv' gevraagd zijn klantenbindingsprogramma voor loodgieters en wederverkopers te verbeteren en beheren

    •  
    • De doelstellingen
    • De aandacht van de doelgroep trekken en aan hun behoeften beantwoorden
    • Het beheer van de Club verbeteren De relatie tussen de fabrikant en zijn club versterken

     

    • De actieplannen
    • Beheer van het volledige aanwervingssysteem
    • Creatie van een grafische identiteit
    • Reorganisatie en beheer van de database
    • Uitwerken van tools in verschillende domeinen, zoals opleiding en reclame
    • Organisatie van professionele evenementen, waaronder de verdeling van gepersonaliseerde geschenken en welkomstpakketten

     

    • De resultaten
    • Betere tools voor het verkooppersoneel
    • Verbetering van de communicatiekwaliteit
    • Betere recrutering

     

    • De doelgroepen

      1 500 loodgieters en verdelers van badkamers in Frankrijk

  • Sectoren Industrie/farmaceutische laboratoria

    • De achtergrond

      FedEx Corp. is een van de belangrijkste exprestransportbedrijven ter wereld dat werkzaam is in meer dan 220 landen en regio's. FedEx wenste een marketingprogramma voor klantenbinding te implementeren, gebaseerd op prijzen, om zijn actiefste klanten te identificeren en positieve professionele relaties met hen op te bouwen

    • De doelstellingen
    • Extra inkomsten genereren dankzij een beloningsprogramma voor de actiefste directe klanten Het algemene gedrag en de ontvankelijkheid van de klanten analyseren dankzij een beloningsprogramma De voornaamste bronnen en stimulatoren van inkomsten identificeren
    • De communicatiestromen voor elk klantencontact stroomlijnen
    • De actieplannen
    • Lancering verschillende direct marketing campagnes
    • Lancering klantenbindingsprogramma
    • De resultaten
    • Versturen van up-to-date informatie over het nieuwe programma naar 25 000 verworven klanten
    • Ongeveer 250 000 potentiële klanten gecontacteerd door de e-mailcampagnes
    • Een merkelijk hoger inkomensniveau dan gemiddeld
    • Verbetering van de algemene kennis van de directe en actieve klanten en hun gevoeligheid voor een beloningssysteem
    • Hulp van FedEx bij de implementatie van permanente relaties met hun directe en actieve klanten
    • De doelgroepen
    • Klanten
  • Sectoren Industrie/farmaceutische laboratoria

    • De achtergrond

      Kimberly-Clark is een van de grootste internationale bedrijven in hygiëne en gezondheid

    • De doelstellingen

      Verkoop verhogen ten opzichte van het voorgaande jaar

    • De actieplannen
    • De distributeurs winnen punten door hun verkoopcijfers te verhogen
    • De punten kunnen omgewisseld worden voor geschenken en Tickets Compliments (cadeaucheques)
    • De resultaten

      Accentiv' heeft de stimuleringscampagne van Kimberly-Clark voor het vierde jaar op rij verzorgd

    • De doelgroepen

      Distributiekanalen: 60 distributeurs

  • Sectoren Informatica/Telecom/uitrusting

    • De achtergrond

      Vitalize, gelanceerd door een van de leiders in telecom, is een mondiaal beloningsprogramma voor zijn partnerdistributeurs. Accentiv' Kadeos France werd gekozen als expert in beloningprogramma's, alsook als beste partner om zelf dit programma en zijn animatie de beheren

    •  
    • De doelstellingen
    • Een relatie en klantenbinding ontwikkelen met de onrechtstreekse en multimerken verdelers dankzij een commercieel motivatiesysteem
    • De beste verdelers belonen met punten
    • Communicatie met de verdelers en hun commerciële medewerkers realiseren

     

    • De actieplannen

      Accentiv’ heeft een totaaloplossing voorzien voor 2 000 distributeurs in een netwerk in meer dan 100 landen:

    • Geschenkcatalogus, selectie en aankoop
    • Optimale kost: prijs van het geschenk + levering + verzekering + taxen
    • Levering van de geschenken in alle regio's (Azië-Pacific, Zuid-Amerika, Afrika...)
    • Backoffice systeem voor het opnemen van de bestellingen, de levering en de opvolging en rapporten over de bestellingen en de leveringen

     

    • De resultaten

      Voor het team netwerkmarketing:

    • Oplossing voor het probleem van de aankoop en distributie van de geschenken op mondiaal niveau
    • Succes van de uitbreiding van het programma
    • Voor de distributeurs van het netwerk: geschenken thuis geleverd in een recordtijd met een muisklik
  • Sectoren FMCG/Distributie

    • De achtergrond

      LEVI'S is een modegigant

    •  
    • De doelstellingen

      Een kerstcadeau geven aan al het personeel van Levi's Spanje en Portugal

    •  
    • De actieplannen
    • Elke werknemer mag zijn eigen kerstgeschenk kiezen
    • Een specifieke website werd opgezet tot dit doel. Er kunnen geschenken gekozen worden, zoals kerstmanden of ontdekkingspakketten
    • De bestellingen worden online doorgegeven en de werknemers ontvangen hun geschenk thuis

     

    • De resultaten
    • Alle geschenken werden online ingewisseld
    • Accentiv' mocht de kerstgeschenken voor Levi's leveren voor het tweede opeenvolgende jaar

     

    • De doelgroepen

      200 werknemers

  • Sectoren Auto-industrie/Aardolie-industrie

    • De achtergrond

      Implementatie van motivatieprocedures voor de werknemers van MAN sinds 1999

    •  
    • De doelstellingen
    • De verkoop van vrachtwagens en bijhorende accessoires verhogen
    • Het aantal klanten in de verkooppunten verhogen
    • De winstgevendheid van de detailhandel verhogen
    • Werknemersverloop verminderen
    • Opleiding rond de goede kennis van de producten organiseren
    • De klantenservice verbeteren door een netwerk na verkoop te integreren

     

    • De actieplannen
    • Een internetoplossing op maat ontwikkelen en herbergen
    • Een communicatieplan implementeren
    • De dagelijkse ruwe gegevens verzamelen en bewerken
    • De prestaties berekenen en weergeven Beloningen: cadeaucheques 'Capital Bonds', geschenkkaarten 'Incentive Award' en reizen
    • Alle belastingaangiftes opstellen

     

    • De resultaten

      Stijging zakencijfers, verbetering klantendiversiteit en stabiliteit werknemers

    •  
    • De doelgroepen
    • 3 regionale centra 30 vrachtwagencentra 150 commerciële kaders
    • Een groot aantal werknemers van de dienst na verkoop
  • Case 1 Offensive Caparol Jumbo
  • Case 2 Siemens Enterprise Communications - Applause!
  • Case 3 Adobe
  • Case 4 Accu's Amara Raja
  • Case 5 Autoconstructeur en -distributeur
  • Case 6 e-Cheque Burger King
  • Case 7 Luxe-inrichting voor badkamers
  • Case 8 FedEx Purple Club
  • Case 9 Kimberley-Clark
  • Case 10 Wereldleider in telecomuitrusting
  • Case 11 Levi's
  • Case 12 MAN
  • 1
  • 2
  • 3

Zij vertrouwen
op ons

Onze klanten, van kmo's tot grote ondernemingen, werken samen met Accentiv’ om van hun incentive- en getrouwheidsprogramma's een succes te maken.

 

En meer dan 150 kmo's

Onze
verbintenissen

  • Tevredenklanten

  • Uitstekendeservice

  • Gepersonaliseerdproduct

  • Budgettenonder controle

  • Ervaringmet de sector

  • Opvolgingvan a tot z

  • Specialehelpdesk

Een briefing
geven?